Aku kembali berteman...

Thursday, December 10, 2009

Aku skrg da kembali menjadi pengembala haiwan... Dulu aku pernah membela kucing dan keputusannya aku gagal menjadi pembela kucing yang berjaya... Hehehe....

Sekarang ni aku da start menggatal balik nak bela binatang... So aku mengambil keputusan untuk membeli kura-kura... 

Sbb ape aku pilih kura-kura??? Sebab binatang ni adalah binatang yg paling susah nak mati... Berak tak sepah-sepah.. Sgt senang aku nk bela... Hehehe... Lagipun kura-kura comel ape....

Aku ada 3 ekor kura-kura.. 2 jantan sekor betina...

Yang ini namanya Jamil.. Dia ni yg paling besar... 

Yang ni pulak yg betina... Nama die enot.. Die ni dulunya sgt pemalu... Tapi skrg die da tak tau malu da... Aktif semacam.. Huhu..

Nilah ketiga-tiga kura-kura aku... Yang kiri tu Jamil.. Tgh tu Enot.. Ujung belah kanan nama dia Seman...

10 comments:

Syidi said...

ish salah ni..
sepatutnya beli 2 betina satu jantan..

mana boleh kongsi betina

Jackster® said...

haha ko silap tu pokdi,

yg betina tu mak diorang,
yg jantan 2 ekor tu anak die

ske2 ati aku je haha

daud sulaiman said...

huhu..aku tak mampu buat pape.. da betina tu ada sekor je.. lain sume jantan...

Syidi said...

ko ni daud,memang bapak kura-kura lah!

sian kat mereka.

Atiqah said...

tahniah, mereka comel.

Muhammad Warouq bin Qamar said...

aww~liarnye betina tu. tak ckup dgn satu jantan,dua baru lega. kah2. wild gle.

ko tanak letak gambar2 aquaria umah ngorg ke? [eh,bakal rumah aku la]

daud sulaiman said...

haha... aquaria tu edisi lain pak tam... tu nanti2 punya cerita... Lagi pun susah nak pukul gmbr mereka...

Tobibah Ainy said...

memang tajam ek cengkerang kat atas badan die tu? macam atap rumah minangkabau

Hazim Azhar said...

wah~ bestnyer!!!

CENDOL MANIS said...

salam

Saya nak tanyer. . .camner nak tahu si jantan dan betina . .saya pun ada bela . . dah besar pun . .tapi tak pasti mana betina dan jantan . . .tolong bantu saya