inilah aku...

Friday, April 25, 2008

salam semua....

ni first post aku kat blog aku sendiri...... kirenye aku ni baru jela nak berkecimpung dalam dunia memblog ini....

aku selalu terpikir.... macam mana aku bleyh study kat mesir ni... kalau nak ikutkan sejarah pembelajaran aku dulu... punya la macam takde kaitan langsung... aku tak penah terpikir pon dapat masuk kat salah sebuah u kat mesir nih....

Dalam aku dok pikir punya lelama... aku baru teringat... dulu aku penah minta doa kat Allah supaya aku dapat belajar kat mesir nih... tapi tu dulu ar... dan doa tu pon aku da lupa... sebab cita2 aku dulu ngan cita2 aku skrg ni amatlah berbeza....

Masa aku kekecik dulu... seingat aku masa 10 tahun kot... hurmmm.... aku menjejakkan kaki aku pertama kali nye ke mekah... dalam masa aku kat sana... aku kagum gler ar ngan imam die... siap bleyh nanges2 baca quran... padahal aku kat sekolah baca benda yg sama siap gelak2.... jadi aku pon mula menanam semangat dan cita2 aku time tu....

cita-cita aku time tu adalah untuk menjadi IMAM BESAR MASJIDIL HARAM...

korg jgn ar gelak kalau baca.... aku memang semangat gler time tu... siap aku apply masuk kelas tahfiz kat masjid umah aku.... dan tetiap ari aku berdoa supaya dapat aku sambung blaja kat mesir sebab nk kejar cita2 aku...

tapi start aku masuk je skola menengah aku jadi matang ar sket... sket je ar pon... aku mula pikir... minat aku bukan pada bidang yg aku pilih... tapi minat aku lebih pada bidang yg mak dan bapak aku telah pilih... aku lagi minat nak jadi doktor... sebab aku da tgk mak dan bapak aku check2 org... main cucuk2 org... potong2 org... jahit2 org.. sejak kecik... Jadi memang aku amatlah berminat dgn bidang medic ni... so aku pon amik keputusan tuk tukar cita2... aku nk jadi DOKTOR plak pasni....

start dari tu aku mula lah blaja ngan mak bapak aku.... dan tetiap ari aku ikut diorg g klinik... aku jadi makin kagum ngan diorg....

so aku pon tanamkan hasrat nak sambung kat UNIVERSITI MALAYA.. tempat mak bapak aku study, jumpa dan juga tempat aku lahir... tapi apakan daya... aku ni cuma manusia... tanam cita2 je bleyh... tapi semuanye tuhan yg tentukan...

aku pon pikir kenapa aku tak dpt masuk... puas aku pikir... aku still tak dapat jawapan...

lepas beberapa bulan pastu.. aku dapat tawaran masuk kat UNIVERSITI KAHERAH, MESIR..

baru aku paham sebab ape aku tak dapat masuk UM.. sebab allah dah sediakan aku tempat yg mana aku bleyh sambung pelajaran yg aku nk skrg... dan yg aku nk dulu...

hurmmmm.... aku syukur sgt dpt study kat sini... cumenya yg aku agak kesal adalah sebab aku da tinggalkan bahasa arab masa aku form 4... so aku menghadapi masalah communication kat sini... yang lain sume alhamdulillah..

Sekarang ni pon da nak masuk 2 tahun aku kat sini... Da la lagi berapa lama je nak pekse.. so.. sesapa yg baca post aku ni di harap dapatlah mendoakan aku berjaya tanpa sangkut tahun...

wassalam...

3 comments:

PEMENANG said...

raikan kemenangan recycle diri

Muhammad Warouq bin Qamar said...

kagum aku ngan cter2 ko sejak kecik..mmg dh bercita2 menjadi ulama sejak skola rendah..amatlah aku jarang jupe org mcm ko..sgt mulai..huhu

Eng Einy said...

imam masjidil haram?

waa..[nanes sambil lap air mate]