AQUARIA

Monday, December 21, 2009

Pada suatu hari, Paan Salleh meluahkan perasaan untuk membela ikan.. Aku pun cam tetiba tertarik ngan idea tersebut.. Bela ikan best ape... Seronok tgk mereka berenang2.. Hehe.. 

Maka pergi lah kami membeli ikan untuk dibeli... Hobi yg pada mulanye hanya untuk seronok2 bertukar menjadi kegilaan... Setiap minggu pada hari jumaat, adalah hari aku dan paan tak free.. Sebab hari tu hari rasmi ikan2 kami...

Inilah aquarium aku yg pertama... Merupakan community tank.. Macam2 ikan buh sekali...

Ini adalah Golden Gourami, paling ganas.. Kerja dok kejar ikan lain setiap masa..

Ini pulak three spot Gourami... Mangsa kepada ikan di atas... Abes rabak2 ekor beliau dikerjakan...

Dwarf Gourami.. Aku ada 2 ekor binatang ni...

Angelfish... Ikan yg unik sebab bentuk die macam layang2.. Yang ni aku ada 3 ekor...

Apebenda Shark entah nama die... Aku carik tak jumpa... Ikan ni paling aktif sekali... Gaya berenang sebijik macam jaws...

Yang ni ahli terbaru... Nama dia Platy.. Recommended for beginner aquarist... Very hardy...

Ikan entah ape ntah nama die...

Ini adalah aquarium yg kedua... Yg ni bukan Community tank.. Aku juz bubuh ikan guppy je...

Ikan guppy... Ada 21 ekor... Sangat comel ketika berenang.. Sebab ekor yg sgt besar..

2 comments:

Muhammad Warouq bin Qamar said...

oi. ko kene cerite pasal piranha 4 ekor yg ko ngan paan bela tu. tu lagi macho. tak sangke piranha bol dok dalam akuarium walaupon umur x panjang. haha

Eng Einy said...

adeka ikan2 ini memang cantik atopon sebab ko guna DSLR ?

walaubagaimanapon aku kagum~~~ nyum2 ( ^~^ )