tajuk ape ntah....

Monday, May 19, 2008

salam.....

kembali menulis saya pada hari ini.... haishhh.... lama giler tak menaip menda alah nih.... biasa la... time2 exam ni mana la nak ada masa untuk menulis benda nih.... ni pon aku tulis sebab aku da sgt la tepu otak sampai tak bleyh nak masuk lagi pape benda yg aku study....

pagi tadi untuk kali pertamanya aku berjogging kat mesir.... huhu... seronok juga jogging pepagi kat mesir nih.... kire macam pagi tadi time aku lari terasa macam jakun giler ar sebab baru first time jogging la katakan.... huhu..... aku lari takde ar jauh.... tak macam paan....

aku start dari syare' mobtadyan (jalan umah aku) dan melalui jalan ke munirah... pastu ikut jalan nk g kuliah.... and then sampai jambatan aku pon belok ar kanan... dan hanya mampu meneruskan perjalanan sampai ke 4 season hotel je.... tu pon aku da amik masa lebih kurang 20 minit... aku pon pelik... cmne paan bleyh buat dari umah aku sampai semi rames hanya selam 15 minit... giler ar....

tak kisah ar.... dalam time aku berlari tu... aku nmpk macam2 jenis org pepagi buta kat mesir... biasa aku tgk gelagat org mesir waktu lain dari pagi.... aku pon tak tau kenapa aku sgt suka melihat gelagat org... ahahaha..... sampai je aku kat depan 4 season tu... aku pon lepak kat kerusi tepi jalan tu.... mengah giler... haishh... memang la aku ni tak de stamina lgsg....

masa kat kusi tu mula ar aku pikir macam2... dari masa lampau hingga ke masa depan aku pikir.... tetiba aku ternampak satu benda yg aku biasa tgk... tapi tak tau ar kenapa aku rasa macam jakun plak..... huhuhu....

aku nmpk serangga apa ntah mati kena usung ngan semut.... benda tu macam biasa je kiter tengok.... tapi aku tak penah pikir pape pon biler tgk.... tp tadi tetiba aku terpikir.... cmne serangga tu sikit punya besar bleyh diangkat oleh semut.... hurmmm.... sebab semut ni mengamalkan sikap kerjasama... dalam bahasa omputih org cakap "teamwork" la...

so... aku mula terasa macam kagum.... maknanye... kalau semut buleyh.... takkan aku sebagai manusia tak bleyh..... hurmmmm.... so sebagai konklusi kisah aku yg merepek ni ialah.... anggap periksa tu macam serangga yg besar tu... sgt berat.... sgt besar.... dan kite plak macam semut.... sgt kecik.... tapi kalau kite sama2 tolong... sama2 blaja.... insyaallah... periksa tu tak jadi masalah.... jgn la lokek sgt ilmu.... kalau ada kongsi la kan... tak payah ar nak simpan sensorg ilmu tu..... huhu.....

k lah.... aku pon terasa macam ntah pape je yg aku merepek nih.... tak de moral lgsg.... muahahaha.... maafkan aku... aku memang sedang bosan tahap dewa..... dah la.... nak smbg study aku yg tak abes2 lag nih..... haishhh...

salam........

1 comments:

Anonymous said...

daud..ooo.. daud~
patotla dah lame x nmpk ko online ,rupenye ko dok setadi ek?ish2..kesal btol aku ngn sikap ko nih..[ceyh,padahal memg ko x appear online pon,invi je manjang..hahak]


aku kagum r,ko 1st time jog ek?
weyh,SAME R!! ..tp aku jog petang ,ko lak pagi tu,maka kite x bertembung..aku pon same jakun mcm ko gak tgk keindahan alam di tepi sg ni..


aku jua kagum ngn paan .. die leh jog 15 minutes je dr umah sampe semiramis?gile bole?aku amik mase dua kali ganda utk sampai ke tempat itu ..[bese r,jogging mcm itk pulang petang.akaka..]

btw,pas2ni rase nk jog slalu r..sbb memg best..aku xleh ikot ahli beit aku jog pepagi lps subuh sbb time tu adelah bedtime aku..haha